Salesians, la conquesta silenciosa de la nova identitat corporativa

2 juny 2021

Per Salesians Comunicació.

La identitat corporativa no és una cosa estàtica en el temps amb la capacitat de representar eternament. En una societat canviant, en constant evolució, sacsejada per modes i tendències, pot ser que en algun moment deixi de servir adequadament, especialment si es produeixen canvis interns d’envergadura.
 

La unificació de les Inspectories Salesianes al juny de 2014, i les diferents imatges visuals que convivien fins a la data en presències i projectes, va fer necessari apostar per un criteri unificador on la marca Salesians fos reconeguda i presidida sota una sola identitat.

Des d’aquest moment es van posar les bases per reconduir la dispersió d’imatges que es projecta a la societat per establir una sèrie de fins que la nova identitat es marcava com a objectius.
 
Aquest canvi havia de comportar una unificació de la seva identitat i imatge perquè fos representativa i unificadora. L’objectiu de la marca, amb l’anomenada “caseta”, va ser precisament el proporcionar a les persones que la prescriuen una impregnació de senyals perquè fossin percebudes de forma positiva i recordades fàcilment. La figura de Don Bosco al centre, acompanyat per dos joves en els extrems, i un nou color corporatiu en línia amb la Congregació.
 

Això va permetre afegir un element diferenciador, enfront d’altres col·legis o entitats, i reforçar entre si les diferents línies d’actuació dels projectes i els valors de l’educació salesiana.

Les fusions entre inspectories portaven amb si canvis de calat. La imatge deixava al seu torn d’estar lligada a una determinada zona geogràfica, a un segment específic o a un projecte concret, i tot això implicava una redefinició i implementació progressiva de la identitat visual.

Les diferents aplicacions i fases en els darrers anys han estat Terrassa, La Línea, Algeciras, Mataró, Cádiz, Córdoba, Zaragoza, entre moltes cases salesianes que des de 2015 han unificat la imatge que transmeten a l’exterior tant en aules, com despatxos, façanes o patis.

Els exemples més recents

“A l’acostar-se a la nostra escola i aixecar una mica la vista descobriran que alguna cosa ha canviat en la façana interior que dóna a pati. Un gran logo de dos metres i mig d’alt per dos metres i mig d’ample ha aparegut a la part alta de la torre de les escales de l’ESO; l’acompanyen unes lletres de vuitanta centímetres d’altura que, juntes, formen la paraula “Salesians”, de gairebé deu metres de longitud “, compartia José Carlos Muñoz, delegat de Comunicació de Salesians Terrassa sobre l’aplicació més recent.

L’objectiu d’aquesta instal·lació és donar més visibilitat a l’escola, donar-se a conèixer a més persones i arribar a tots aquells que no coneguin el centre salesià. “Està situada en un lloc que la fa visible a l’exterior des dels carrers adjacents -carretera d’Olesa, C / Don Bosco, C / Maria Auxiliadora i fins i tot des de l’autopista C-58- fet amb el qual volem donar més projecció exterior al nostre Centre i obrir-nos encara més, com hem fet sempre, en el nostre entorn “, explica.

Desde La Línea de la Concepción en les últimes setmanes s’ha apostat per un treball conjunt per part del claustre de professors i el PAS amb el pintat dels patis aplicant la imatge corporativa.

 

També et pot interessar …