Representació salesiana a l’Asociación Española de Entidades Colaboradoras de la Enseñanza (AESECE) en la seva LXI assemblea general

12 mayo 2021

Per Salesians Comunicació

Entre els objectius de l’associació hi ha l’arribar, en col·laboració amb les administracions educatives, al màxim nivell en l’educació i formació integral de l’alumnat que rep els ensenyaments impartits en les antigues seccions filials, avui centres homologats i, en general, en els Centres de Batxillerat d’iniciativa social sostinguts amb fons públics.

Les antigues seccions filials d’Institut van néixer en els últims anys 50, en l’època en què Espanya iniciava el seu desenvolupament econòmic després de la guerra civil i els difícils anys de la post-guerra. I van néixer com a conseqüència de l’èxode migratori del camp a les ciutats, en les zones suburbials s’estaven creant extensos nuclis de població. Les estructures educatives de l’Estat es van veure desbordades pel transvasament migratori. L’Administració, sense recursos per atendre la població escolar en aquestes zones marginals, es va veure obligada a buscar fórmules de col·laboració amb la societat civil: posant en pràctica el principi de subsidiarietat, tan propi de la doctrina social cristiana, i va sol·licitar la cooperació d’Institucions intermèdies, tant en el camp dels recursos humans com en el del finançament i construcció de nous centres educatius. I diverses institucions, la majoria eclesials, van plasmar els seus carismes en la satisfacció de peremptòries necessitats socials i religioses de la població.

Aquests Centres han estat un excel·lent instrument per a l’extensió dels estudis de Batxillerat en zones deprimides del nostre país; i que, després, han anat adaptant-se a la seva evolució política, econòmica i educativa per acomodar el seu servei a les demandes socials i religioses de la societat.

L’existència de les filials al llarg de més de 40 anys constitueix un exemple esplèndid de col·laboració entre l’Estat i la societat; és testimoni, a més, d’una tasca que té acreditat un altíssim valor social ja que, excloent tot ànim de lucre, aquests centres han atès, des del seu origen, a una població escolar d’estatus modest en condicions de pràctica gratuïtat; i, finalment, ha proporcionat i proporciona un considerable estalvi de fons públics a la societat espanyola, oferint, simultàniament, una educació de baix cost i alta qualitat.

JBPR agraeix la confiança dipositada en ell i afirma que «vol ajudar a posar en valor tota la feina que realitzen les comunitats educatives dels nostres centres per transformar la nostra societat des d’una vocació de servei i educant sota la perspectiva de l’excel·lència inclusiva».

També et pot interessar …

Noticia

[deg_elastic_gallery gallery_ids="67731,67728,67721,67576,67626,67636,67637,67638,67647" _builder_version="4.14.5"...