Primera reunió del curs 21/22 per als socis del projecte DBWAVE

23 novembre 2021

El passat 17 de novembre va tenir lloc a la seu de la Inspectoria Salesiana Santiago El Mayor la primera reunió del curs 21/22 per als socis del projecte Erasmus+ KA3 DBWAVE

Aquest projecte, l’objectiu principal del qual és fomentar i promoure una resposta educativa per incrementar l’ocupabilitat i la inclusió social dels joves als centres d’FP, és una iniciativa que reuneix a 7 xarxes nacionals salesianes de Formació Professional ubicades a Espanya, Itàlia, Bèlgica, Alemanya, Hongria i Francia.

El projecte, del qual Inspectoria Salesiana María Auxiliadora (SMX) és integrant, va començar el novembre de 2019 i estava previst que conclogués l’octubre del 2021. A causa de la situació de pandèmia, i a les dificultats que això ha portat, la Comissió Europea va concedir una extensió de sis mesos per poder concloure el projecte segons els objectius de treball marcats.

En aquesta nova reunió de seguiment, que va comptar amb la participació de Dariusz Jóźwik, nou responsable d’aquestes trobades, Miguel Ángel García Morcuende, Conseller General de Pastoral Juvenil, i Marta Pahisa, com a representant d’Escoles per donar a conèixer el treball realitzat sobre la base de dades, els socis van tenir l’oportunitat de revisar els següents aspectes: 

  • Es va informar sobre el pilotatge de les diferents eines creades pels grups de treball, això és la Carta Europea de Mobilitat Salesiana, en la qual ha participat SMX directament i que permetrà enviar i acollir més alumnes dins de  la xarxa europea salesiana sota els mateixos criteris.
  • Eina de seguiment de graduats (base de dades):  Creada des de Salesianos Zaragoza per la seva directora de centre Mercedes López Fatas. Aquesta eina donarà accés a dades estadístiques relatives als centres salesians de FP d’Europa, així com als seus alumnes ja graduats.
  • Competències clau i habilitats toves (Soft Skills). A través d’un formulari als  alumnes de FP permetrà mesurar el nivell assolit pels mateixos quant a competències clau i habilitats toves.
  • Eina de mentorització. Un grup de professionals, pedagogs, advocats i treballadors socials han elaborat el material que està ubicat en una plataforma Moodle i que serà d’utilitat a tutors i empreses  per identificar els problemes dels joves en risc d’exclusió social.

D’altra banda,s’ha començat a organitzar un pla d’explotació de cadascuna d’aquestes eines  i s’ha acordat la construcció d’un repositori online de cursos de formació sobre Polítiques i projectes de UE, Aprenentatge basat en el treball, Qualitat en la FP i Digitalització.

La trobada també va servir per a la presentació per part de l’experta externa Mari Kontturi d’l’informe de les  Peer reviews  organitzades durant el curs 20/21.   A més, s’hanactualitzat les estratègies per a la internacionalització després de les  Peer reviews.

Finalment, es van oferir orientacions per a l’actualització financera del projecte per part de cada soci.

Més informació sobre el projecte a la web.

https://www.salesianos.edu/escuelas/dbwave/

També et pot interessar …

Les ‘Bicis solidàries’ d’Elx compleixen una dècada

Les ‘Bicis solidàries’ d’Elx compleixen una dècada

380 bicicletes han estat reparades en els darrers anys arribant fins i tot a països africans com Guinea-Bissau, Senegal o Uganda a través de diferents ONG, a més de col·laborar amb Aldees Infantils, Creu Roja, Càrites o la Fundació Ángel Tomás.