Les escoles salesianes reflexionen sobre el model educatiu de Don Bosco avui

26 febrero 2015

Amb aquest congrés nacional, el primer des de 1988, les escoles salesianes inicien un procés de reflexió sobre l’estil pedagògic, el projecte educatiu salesià i la innovació a les aules. 2020 es presenta com l’horitzó per aconseguir una escola salesiana que segueixi sent fidel a l’estil de Don Bosco en els moments actuals, amb profunds canvis culturals i socials.

Els objectius del congrés són "visualitzar i enfortir la realitat institucional de les Escoles Salesianes a Espanya i afrontar junts el desafiament d’actualitzar l’estil educatiu heretat; identificar i presentar processos de canvis organitzatius i educatius en les escoles que responguin a les necessitats dels destinataris i de la societat actual, i potenciar les sinergies en el canvi i en la construcció de futur entre les escoles ".

Per a això, s’ha disposat la participació en el congrés de tres ponents d’excepció: Norbert Monfort, especialista en Lideratge, Gestió del Canvi i Direcció de Persones; José Joaquín Gómez Palacios, sacerdot salesià expert en temes de pastoral juvenil i pedagogia salesiana; i Ana Romeo, especialista en el desenvolupament de la competència d’aprendre a aprendre i ensenyament per a la comprensió, certificada per Harvard University.
 

Àmplia participació
 

327 persones de prop de 130 escoles salesianes d’Espanya ompliran l’auditori del CaixaForum de Madrid per participar en el congrés, que s’obrirà el dimecres 4 de març a les 11:30 hores i es clausurarà el dijous 5 de març a les 13:30 hores.

En total, al nostre país hi ha 138 escoles salesianes dels Salesians i de les Filles de Maria Auxiliadora, en les que comparteixen la seva vida i la seva missió amb més de 8.000 professors i gairebé 120.000 alumnes.

Des del compte de Twitter del congrés, @CongresoEscuela, s’ha animat els participants a compartir amb el hashtag JuntosSoñamos la seva visió de l’Escola Salesiana per al 2020.

 

També et pot interessar …