Els delegats de comunicació es formen en ‘Com millorar la identitat digital de les presències i entitats salesianes’

18 noviembre 2020

Per Salesians Comunicació. 

Al voltant de 70 delegats locals de comunicació de les presències salesianes d’Espanya van participar durant el matí del dimecres 18 de novembre a la sessió formativa ‘Com millorar la identitat digital’ amb l’objectiu de millorar les pàgina web de les presències salesianes, explicar nocions bàsiques per a una millora del posicionament web i en xarxes socials, la programació en xarxes socials o les campanyes de pagament entre altres temes.

En la seva introducció Javier Valiente, delegat nacional de comunicació va destacar l’interès mostrat per les cases salesianes a millorar la comunicació amb l’objectiu principal d’aconseguir notorietat i posicionament.

«Entitats com les nostres en què tenim tantes veus, correm el risc de l’atomització, és a dir, oferir missatges fragmentats» va explicar. Va convidar als participants a sentir-se part d’una gran orquestra en la qual cada casa o entitat té un to, un volum o una veu i que quan sona conjuntament, se sent a l’uníson una melodia agradable. Per concloure la seva introducció va animar els delegats locals a potenciar aquesta veu comuna del que són els Salesians a Espanya.

Jose Luis García Moscoso, de l’equip de comunicació de la Inspectoria Maria Auxiliadora va explicar els 6 pilars imprescindibles per a una bona identitat digital: la presència, la visibilitat, la segmentació dels públics, l’atracció, la transparència i l’anàlisi. Entre els aspectes tractats es va destacar la omnicanalidad. «S’ha de tenir en compte l’ús dels diferents canals de comunicació. Els usuaris estan interconnectats fent ús de múltiples suports. De fet més del 50% dels usuaris que naveguen per la nostra pàgina web ho fan a través dels dispositius mòbils «va afegir el ponent.

La formació va comptar amb moments pràctics en els quals es van realitzar tasques concretes amb eines de comparació de pàgines web (Google Trends), d’anàlisi de la velocitat de càrrega (Page Speed ​​Insights), anàlisi d’estadístiques (Google Analytics i Facebook Insights) entre d’altres .

Itinerari formatiu en comunicació

Aquesta sessió formativa, coordinada per les delegacions de Comunicació de la Inspectoria Maria Auxiliadora i la Inspectoria Santiago el Mayor, està immersa en l’Itinerari formatiu en comunicació proposat per al curs 2020-21 que va en línia amb els objectius inspectorials, en els quals s’insistia en la possibilitat d’adaptar una proposta d’itineraris formatius en comunicació davant el nou escenari digital i en la necessitat d’avançar en estratègies conjuntes de comunicació.

La següent sessió formativa prevista per a aquest primer trimestre serà el 16 de desembre i tractarà el tema ‘Campanyes de portes obertes / captació d’alumnes Quins elements necessito?’ Totes les sessions es desenvolupen a través de Google Meet i són gravades per posar-les a disposició de tots els delegats de comunicació.

També et pot interessar …

Noticia

[deg_elastic_gallery gallery_ids="67731,67728,67721,67576,67626,67636,67637,67638,67647" _builder_version="4.14.5"...