El podcast ha vingut per a quedar-se

8 octubre 2020

Per Salesians Comunicació.

Després de l’èxit dels podcast oferits per la Inspectoria sobre la Bona nit salesiana durant l’Estat d’Alarma, són moltes les cases salesianes que s’han anat sumant als avantatges del podcast per a donar a conéixer les diferents iniciatives dels ambients i continuar creixent cap a la unitat com convida la campanya inspectorial ‘Som U’ en el seu segon any.  Moltes altres cases, ja venien utilitzant aquesta eina des de fa anys, com a Don Bosco *Radio de Salesians Ibi, la Ràdio Bosco de Salesians Sant Joan Bosco de València, Radi Valdocco de Salesians La Orotava o SalesianosLAM RÀDIO en L’Almunia.

Salesians Màlaga s’estrena en aquest format amb el projecte “15×15”, impulsat des de la direcció del centre i coordinat des de l’equip de comunicació. Es tracta d’un canal de ràdio, en format podcast en el qual tindran cabuda tots els ambients, projectes i col·lectius que formen part de la Família Salesiana de Màlaga. Seran uns 15 programes cada curs, d’uns 15-20 minutos de duració i una periodicitat quinzenal. Per si faltaven pocs quinces, recorden que Don Bosco, fundador dels salesians, va nàixer en 1815. Una altra casa que suma al *podcast és Montsó amb els Bon dia salesians descargables en la plataforma Ivoox.

La Orotava va estrenar al gener de 2019 el canal radiofònic Ràdio Valdocco amb la finalitat de ser un recurs més per als joves, el seu enriquiment i projecció personal i fins i tot professional i Salesians Triana també va començar a fer passos en el món de la ràdio al febrer de 2018 amb el seu projecte STRadio que persegueix l’objectiu de conjuminar les inquietuds d’alumnes i professors.

Des de 2015 porta en marxa Ràdio Bosco en el Col·legi salesià Sant Joan Bosco de València, una ràdio escolar amb una doble funció: educativa i comunicativa que reforça la missió, la visió i els valors de la presència salesiana. “La proposta pretén eixir de les parets del centre i arribar a les diferents realitats del seu entorn més pròxim (barri); és necessari que el col·legi mantinga una posició referent com a agent protagonista del creixement i desenvolupament de la societat que li envolta”, expliquen els responsables del projecte.

A Ibi Don Bosco Radio involucra a alumnes de totes les edats des de fa més de deu anys. “Al costat dels tascons informatius, les nostres ones han sigut testimonis de tertúlies, entrevistes, programes d’entreteniment, especials, etc. Amb una remodelada imatge, la seua seu es troba en la segona planta de l’edifici principal del col·legi. Cada vegada més, Don Bosco Radio pretén difondre entre la vila d’Ibi i part de la comarca de la Foia l’actualitat col·legial  del centre” compten els responsables.

L’Almunia també aposta per la ràdio escolar amb un projecte que va començar en 2017 amb l’objectiu de generar en el col·legi un canal de comunicació que permetera a l’alumnat una labor d’investigació sobre esdeveniments, successos i notícies en general que els ajudara a adquirir un aprenentatge més profund i vivencial. D’altra banda facilita la relació personal entre els alumnes i professors que participen directament en el col·legi. A més, fomenta el treball interdisciplinari entre les diferents competències curriculars i potenciarà de manera directa, les capacitats, habilitats i els valors fonamentals per al desenvolupament social i personal de l’alumne.

Bona nit salesiana

Des que va començar l’Estat d’Alarma per la crisi del coronavirus i el conseqüent confinament a casa, les 70 lliuraments de la Bona nit salesiana van comptar amb més de 8500 oïdors directes i amb més de 375 subscriptors fixos entre Ivoox i Spotify.  Va ocupar un lloc entre els 20 podcast més escoltats de la categoria «Fills i educació» i instal·lant-se entre els 1000 formats més escoltats en la plataforma. L’acolliment i l’ús pastoral d’aquest recurs va animar a la Delegació de Comunicació per a estudiar nous formats d’àudio en pròxims projectes.

El tema del Podcast com a eina per a les entitats i presències salesianes va ser abordat en la VI edició de la Jornada de Comunicació que va tindre lloc el passat 20 de febrer a Madrid. Javier González, periodista de la COPE, va explicar les possibilitats que té el podcast i va guiar als participants en la seua edició per a fer-ho més atractiu i dinàmic, i en la millor manera de difondre-ho, atenent públic i objectius.

També et pot interessar …

Noticia

[deg_elastic_gallery gallery_ids="67731,67728,67721,67576,67626,67636,67637,67638,67647" _builder_version="4.14.5"...