Aprendre a liderar l’aprenentatge amb estil salesià

26 maig 2021

Per Salesians Huelva

El Col·legi Salesià Cristo Sacerdote de Huelva, en les figures dels seus docents Francisco Mora i Carmen Rocío Calañas, ha estat seleccionat en la II Edició del Programa de Lideratge per a l’Aprenentatge desenvolupat per la Fundació “La Caixa” en col·laboració amb l’Institut of Education (IOE) de la University College London (UCL), líder i referent mundial entre les facultats d’educació per la seva experiència i treball amb sistemes educatius de tot el món.

 

EduCaixa promou aquest programa gratuït en col·laboració amb un equip d’experts i acadèmics d’àmbit estatal amb els objectius de capacitar, prestigiar, enfortir i transformar el paper dels equips directius dels centres educatius en benefici dels resultats educatius del seu alumnat. Per això, el Programa se centra en els següents temes clau:

 
  • Aprenentatge sobre lideratge.
  • Liderar l’aprenentatge: pedagogia i desenvolupament professional.
  • Liderar canvis i innovacions.
  • Liderar centres educatius.
  • Liderar persones i equips.
 

“Formar-se, intercanviar, conèixer i apostar per tot el nou que està per arribar és important però encara és més prioritari saber com implantar-lo, com acompanyar el procés i liderar aquests canvis”, compartia Francisco Mora després de la difusió de la resolució en la qual s’ha donat a conèixer que la parella de docents de Huelva formaria part de el projecte entre les 123 candidatures presentades.

Programa de Lideratge per a l’Aprenentatge
 

El lideratge en els centres educatius és un factor clau per la millora educativa i aquesta requereix que els centres posin en el nucli de tota la seva activitat l’aprenentatge i, en conseqüència, que totes les persones que en formen part sàpiguen liderar processos d’aprenentatge propis i dels altres. El «lideratge per a l’aprenentatge» s’entén com el lideratge distribuït dels equips de docents. El seu impacte s’estén més enllà dels equips directius i abasta a l’equip docent, a l’aula i al centre, promovent una millora de la qualitat dels aprenentatges de l’alumnat i del conjunt del sistema.

També et pot interessar …