1 diciembre 2014

El 28 i 29 de novembre s’han realitzat a Huesca (Col·legi Salesià San Bernardo i Barcelona (Martí – Codolar) respectivament les primeres trobades de delegats de comunicació social que organitza la Inspectoria Maria Auxiliadora, i que es succeiran en els pròxims mesos a tot el territori de la seva competència.

Les trobades han congregat un total de 21 delegats locals procedents de les obres salesianes de Catalunya, Aragó, Andorra i Balears.

Josep Lluís Burguera, delegat inspectorial de comunicació social, ha remarcat la necessitat fonamental de "potenciar la figura del delegat de comunicació social de cada realitat local, entesa com una figura important en l’obra, coneixedora de tots els seus àmbits, amb capacitat i autoritat per gestionar la informació i amb una visió estratègica per poder promocionar i transmetre el carisma i la missió salesiana en el lloc ".
 
Per a això, la Delegació Inspectorial de Comunicació Social s’ha posat a disposició en tot moment per poder assessorar, guiar, formar i ajudar en tots els dubtes i processos que puguin sorgir des de les realitats locals, en un camí que ha de convergir en un treball cada cop més coordinat i en xarxa que permeti ser més efectius i eficients en l’àmbit de la comunicació.
 
Les trobades van ser una oportunitat perquè totes les persones que treballen en l’àmbit de la comunicació es veiessin les cares, s’escoltessin i dialoguessin, un punt de partida essencial perquè qualsevol empresa comunicativa tingui èxit.
 
A les jornades es va presentar la nova estructura inspectorial de comunicació social, amb el seu nou equip tècnic així com el funcionament de la Comissió Inspectorial de Comunicació Social (CICS). També es va entrar en detall en el procés d’unificació de la nova imatge corporativa, i es van donar certes pautes de redacció periodística i de fotografia.
 
Les realitats locals expliquen els seus desafiaments comunicatius
 
El moment més important de les trobades ha recaigut en les exposicions que han realitzat els delegats locals sobre les seves realitats. Han mostrat la seva implicació i passió per comunicar en clau salesiana, i han compartit maneres de fer i de treballar, amb els seus èxits i també amb els seus dubtes.
 
María Eugenia Martín de Salesians Saragossa, Lidia Borniquel de Salesians – l’Almunia, María Cabrero de Salesians Huesca, Àlex Molina de Salesians Andorra, David Picó de Plataformes Socials – La Mina, Emilio Gutiérrez de la Parròquia Sant Joan Bosco de Meridiana i Julio Pedraza de la Federació de Centres Juvenils Don Bosco han estat els encarregats d’exposar els seus projectes comunicatius, en representació de la totalitat de delegats locals, amb la finalitat de mostrar la realitat comunicativa dels diferents ambients salesians: escola, parròquia, plataforma social i centre juvenil.
 
S’ha convidat a tots els assistents a participar en la jornada inspectorial de comunicació social dels propers 14-15 de febrer de 2015 a Salesians Campello sobre "Màrqueting educatiu" en sentit ampli.
 

 

 

També et pot interessar …