Què és una ‘peer review’? El projecte DB Wave continua el seu treball d’avaluació contínua

23 febrero 2021

El projecte DB Wave, iniciativa que reuneix 7 xarxes nacionals salesianes de Formació Professional ubicades a Espanya, Itàlia, Bèlgica, Alemanya, Hongria i França, i integrades per més de 250 centres de 12 estats membres i amb 150 anys d’experiència en la prestació d’educació i oportunitats d’ocupació destinades majoritàriament als joves més desfavorits, continua amb el calendari de treball establert i manté la seva fase de contínua revisió. Entre les últimes activitats cal destacar la ‘Peer review’ (Revisió per parells) realitzada els passats 17 i 18 de febrer entre la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora (SMX) i la Federazione CNOS-FAP (Itàlia), a càrrec dels experts Ivan Toscano i Mari Kontturi que van ser els responsables de realitzar l’avaluació.

La dinàmica de treball durant les sessions va consistir en la presentació i el desenvolupament d’entrevistes amb diferents representants d’Escoles, coordinadors de projectes internacionals i equips de treball. Per part d’Escoles van estar presents Miguel Canino, com a coordinador inspectorial, al costat dels integrants de l’equip Carles Rubio, Daniel Serra, Marta Iglesias i Marta Pahisa. Per part del centre educatiu de Salesians Trinidad van estar presents Francisco Ruiz Millán, Paco García i Ezequiel García. També hi va haver ocasió de mantenir diverses entrevistes amb estudiants del centre sevillà de les etapes de Formació Professional en Automoció o Manteniment que participaran, o ja ho han fet, en algun projecte europeu.

Les principals fortaleses dialogades van girar sobre l’existència d’una visió clara i uns objectius a curt termini per a la internacionalització, tant a nivell de xarxa com escolar. D’altra banda, s’han definit rols i procediments clars per donar suport als centres educatius en la internacionalització i les escoles són conscients el paper. La internacionalització en una part important de les activitats tant en l’oferta formativa escolar com en les activitats en xarxa i la majoria tenen o planegen sol·licitar l’acreditació Erasmus. L’objectiu d’aquesta revisió per parells no és altre que el de millorar el rendiment i la planificació relativa a la internacionalització de les institucions participants en el projecte. Aquesta revisió s’uneix a la realitzada entre Espanya-França durant els dies 13 i 14 de gener on la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora (SMX) va avaluar el treball francès en relació a les activitats d’internacionalització que duen a terme des de l’organització.

Després de la pertinent presentació dels membres integrants de la peer review i de les entrevistes realitzades pels experts als participants, la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora ha rebut un feedback positiu que els ajudarà a continuar construint una xarxa de treball entre els seus centres, enfocada al  desenvolupament internacional.

Algunes dades del projecte

Aquest projecte és compartit per la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora; Fundació Tech Don Bosco. (Espanya); Federazione CNOS-FAP. Itàlia; Szalézi Intézmény Fenntartó. Hongria; Association Maisons Don Bosco. França; Don Bosco Onderwijscentrum. Bèlgica; Deutsche Provinz der Salesianer Don Bosco. Alemanya i Don Bosco International. (Bèlgica) que segueixen compromesos per donar una resposta educativa per a l’augment de l’ocupabilitat i la inclusió social dels joves a través de la Formació Professional. DB Wave tindrà un impacte a llarg termini en uns 60.000 alumnes i 7.000 professors de FP de la Unió Europea gràcies a el foment de la qualitat i la inclusió.

La Formació Professional és el vaixell insígnia de l’ensenyament salesià. Els centres salesians mantenen acords amb diferents empreses amb les quals millorar la formació oferta als alumnes per aprendre un ofici.

En els últims anys, s’ha incorporat als programes d’estudis l’FP Dual, una modalitat que permet als alumnes formar-se professionalment en empreses que col·laboren amb els centres salesians. D’altra banda, des de Salesians s’ha reforçat la FP Bàsica amb l’objectiu d’oferir una nova oportunitat a alumnat que ha tingut dificultats per finalitzar els estudis obligatoris.

En l’actualitat, més de 18.600 joves aprenen un ofici en 61 centres salesians de FP a Espanya, en els quals treballen al voltant de 1.500 docents.

També et pot interessar …

Noticia

[deg_elastic_gallery gallery_ids="67731,67728,67721,67576,67626,67636,67637,67638,67647" _builder_version="4.14.5"...