Lideratge i equips adaptatius com a metes salesianes

12 noviembre 2015

En aquesta ocasió es va dur a terme un canvi en la dinàmica, agrupant els centres amb similitud de configuració i no per zones geogràfiques. D’aquesta manera a la seu inspectorial van acudir-hi durant la jornada del dilluns 9, els col·legis "Sagrado Corazón" d’Antequera, "San Vicente i San Rafael" de San José del Vallel, "María Inmaculada" de Puebla de la Calzada, "Sto. Domingo Savio "de La Palma del Condado," San Juan Bosco "de Campano," Oratorio Padre Torres Silva "de Jerez Torres Silva," SS. Sagramento "de Carmona," Ntra. Sra. Del Rosario "de Rota i" San Francisco Solano "de Montilla.
 
El dimecres 11 es van trobar el Col·legi "San José" de Pozoblanco, "San Juan Bosco" de la Línea de la Concepción, "San Agustín" de Linares, "Sto. Domingo Savio "de Úbeda," Ntra. Sra. Del Águila de "Alcalá de Guadaíra," María Auxiliadora "de Algeciras," San Luis Rey "de Palma del Río," San Juan Bosco "de Morón de la Frontera," Cristo Sacerdote" de Huelva, tancant durant el dijous 12 els col·legis "Ramón Izquierdo" de Badajoz, "el Sr. Lora Tamayo" de Jerez de la Frontera, "San Juan Bosco" de Granada, "María Auxiliadora" de Mérida, "Ntra. Sra. Del Carmen" d’Utrera, "San Francisco de Sales ", el" Santo Bartolomé" de Màlaga," San Pedro "de Sevilla-Triana," Stma. Trinidad "de Sevilla i "San Ignacio "de Cádiz".

Per la seva banda, Joaquín Martín, Coordinador d’Escoles per al sud de la Inspectoria Maria Auxiliadora, compartia el sentit d’un canvi en l’estructura dels continguts i sentit de la trobada. "Fins ara aquestes reunions han tingut un marcat caràcter formatiu, de reflexió i comunicació, per respondre a l’objectiu de cuidar-nos i confluir en elements comuns de lideratge. Ara, a més de mantenir això, volem incloure temps per a la gestió compartida, acords i preses de decisions , en els nivells que ens puguin correspondre ", explicava als assistents.

Els equips participants van treballar en base a uns objectius i continguts comuns durant les diferents jornades per aprofundir en la millora de la formació, l’atenció i cura de les persones; la reflexió sobre el perfil del directiu que necessiten les escoles, i la confluència d’interessos, la participació en la gestió, la corresponsabilitat i la fidelitat als compromisos que com a institució s’acordin.

De la mà de Gabino Carmona es va aprofundir sobre el tema "Organitzacions, lideratge i equips adaptatius ¿Per què?" com a element central del treball del matí, per a posteriorment aprofundir entre altres assumptes en la revisió del Manual de Selecció del personal, l’estat del Projecte d’actualització pedagògic pastoral i les informacions sobre el recent viatge d’investigació educativa realitzat per la Inspectoria Salesiana María Auxiliadora .
 

També et pot interessar …