Bosco Global dinamitza un curs sobre Aprenentatge Basat en Jocs per a educadors i educadores de la Fundació ONCE

1 octubre 2021

Per Bosco Global

Entre el 21 i el 23 de setembre l’equip d’Educació per al Desenvolupament ha impartit a Sevilla una formació sobre ABJ a personal educador de la Fundació Once

L’equip d’Educació per al Desenvolupament de Bosco Global va dinamitzar a Sevilla un curs d’Aprenentatge basat en jocs i ludificació en l’oci i el temps de lliere en alumnat amb discapacitat visual per a un grup de 5 educadors i educadores dels centres de recursos educatius (CRE) de la Fundació ONCE de Sevilla i Barcelona.

El curs va tenir com a objectiu principal donar a conèixer l’aprenentatge a través de la creació de jocs com a estratègia pedagògica, una metodologia en la qual prevalen la motivació i el protagonisme de la persona que aprèn. Per a Rosa M. Macarro, una de les ponents, s’ha aconseguit l’objectiu previst, ja que els educadors i les educadors participants han destacat que s’emporten «la idea de donar major importància a la necessitat d’incloure als nois des del principi, des del disseny, en les activitats que realitzaran, partint dels seus interessos».

Javi Medina, l’altre ponent del curs, destaca que «Els dinamitzadors i les dinamitzadores hem après moltes coses sobre adaptació de processos educatius, especialment de jocs, a persones amb discapacitat visual. Ha estat un grup molt participatiu i amb moltes ganes d’aprendre, la qual cosa és essencial en aquesta mena de cursos que usen metodologies actives. Es nota que el personal educador participant és un grup de persones molt creatives i compromeses amb el seu treball».

La formació ha permès a les persones participants conèixer el procés de creació d’un joc adaptat a les necessitats i interessos dels nois i de les noies amb els quals aquests grups d’educadors i educadores treballen de manera habitual. A més, han pogut abordar els elements principals de l’ABJ (Aprenentatge Basat en Jocs) i de la ludificació (tipus de jugadors, mecàniques, narrativa, punts i insígnies, avaluació, etc.).

Els educadors i les educadores participants han destacat en l’avaluació que «el curs ens ha permès sortir de la gimcana» i que han «après que existeixen infinitat d’eines que podem usar per a crear activitats educatives i lúdiques, així com sistematitzar el procés de creació d’un joc, la selecció de les mecàniques i diferents eines digitals que podem utilitzar».

Fruit d’aquest treball ha estat la creació d’un joc per a desenvolupar habilitats socials, assertivitat i empatia, que contribueixi a garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tots i totes (ODS 4).

També et pot interessar …

Noticia

[deg_elastic_gallery gallery_ids="67731,67728,67721,67576,67626,67636,67637,67638,67647" _builder_version="4.14.5"...