{"id":57394,"date":"2021-02-17T13:01:47","date_gmt":"2021-02-17T12:01:47","guid":{"rendered":"http:\/\/www.salesianos.edu\/catalan\/salesianos-zaragoza-promueve-mind-r%ca%92volution-innovando-en-educacion\/"},"modified":"2021-02-18T08:55:08","modified_gmt":"2021-02-18T07:55:08","slug":"salesians-zaragoza-promou-mind-r%ca%92volution-innovant-en-educacio","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.salesians.cat\/salesians-zaragoza-promou-mind-r%ca%92volution-innovant-en-educacio\/","title":{"rendered":"Salesians Zaragoza promou \u2018Mind R\u01b7volution\u2019, innovant en educaci\u00f3"},"content":{"rendered":"
[et_pb_section fb_built=\u00bb1″ admin_label=\u00bbsection\u00bb _builder_version=\u00bb3.22″][et_pb_row admin_label=\u00bbrow\u00bb _builder_version=\u00bb3.25″ background_size=\u00bbinitial\u00bb background_position=\u00bbtop_left\u00bb background_repeat=\u00bbrepeat\u00bb][et_pb_column type=\u00bb4_4″ _builder_version=\u00bb3.25″ custom_padding=\u00bb|||\u00bb custom_padding__hover=\u00bb|||\u00bb][et_pb_text _builder_version=\u00bb4.9.0″ hover_enabled=\u00bb0″ sticky_enabled=\u00bb0″]<\/p>\n
Per Salesians Comunicaci\u00f3.<\/span><\/em><\/p>\n [\/et_pb_text][et_pb_text _builder_version=\u00bb4.9.0″ hover_enabled=\u00bb0″ sticky_enabled=\u00bb0″]<\/p>\n El projecte Midnd R\u01b7volution va sorgir fa ja tres anys despr\u00e9s de detectar, a l’escola, que era molt poc l’alumnat que no es decantava per les branques tecnol\u00f2giques i cient\u00edfiques en l’etapa de secund\u00e0ria, ja que les troben complicades i poc atractives. El problema s’accentua si se li afegeix una perspectiva de g\u00e8nere ja que el nombre d’alumnat que opta per una carrera cient\u00edfica t\u00e8cnica o una especialitat t\u00e8cnica de FP \u00e9s molt petit.<\/p>\n Per revertir aquesta situaci\u00f3 es va decidir que era necessari treballar \u00e0rees t\u00e8cniques i cient\u00edfiques fora de les aules donant-les a con\u00e8ixer a l’alumnat d’edats molt primerenques, de manera atractiva, atraient la seva curiositat i oferint-los referents. Per aix\u00f2 es va comen\u00e7ar a treballar amb alumnat de batxillerat, que en el seu temps lliure, acudien a l’escola, gr\u00e0cies a la implicaci\u00f3 en el projecte del Centre Juvenil Trobada d\u2019Amics<\/a>,\u00a0i aix\u00ed, en petits grups realitzaven treballs en equip, on els xavals podien dedicar temps a pensar i reflexionar, cosa que en ci\u00e8ncia, de vegades en classe no es fa, arribant molt m\u00e9s enll\u00e0 del que els mateixos professors podien imaginar per la seva edat.<\/p>\n Aquest projecte va comptar en els seus inicis amb l’empresa multinacional BSH molt involucrada en fomentar la innovaci\u00f3 en els m\u00e9s joves. Actualment el projecte ha anat creixent unint-se a ell empreses i institucions com:\u00a0 Inycom<\/a>, HMY<\/a>, EEAD<\/a>, Delegaci\u00f3 d’Arag\u00f3 del CSIC<\/a>, incluCiencia<\/a>, Instituto Carboquimica<\/a> i\u00a0Fundaci\u00f3n Espa\u00f1ola para la Ciencia y la Tecnolog\u00eda<\/a>, i continua obert a moltes m\u00e9s. Els interessats poden inscriure a trav\u00e9s del lloc web de MindR\u01b7volution<\/a><\/p>\n Les activitats de MindR\u01b7volution inclouen la realitzaci\u00f3 de maletes cient\u00edfiques que permeten la divulgaci\u00f3 en centres que no reuneixen les instal\u00b7lacions necess\u00e0ries o no tenen materials o coneixements cient\u00edfics per realitzar-les, proporcionant monitors i personal voluntari procedent de les empreses involucrades en el projecte.<\/p>\n Els alumnes de batxillerat i FP col\u00b7laboren junts per dissenyar dispositius reals que donin resposta a reptes tecnol\u00f2gics. Amb aix\u00f2 es promou el di\u00e0leg, la cooperaci\u00f3, el treball en equip i la recerca de solucions imaginatives. Finalment es construeixen els prototips amb el suport t\u00e8cnic dels seus professors i dels t\u00e8cnics de l’empresa. Molts d’aquests treballs s\u00f3n projectes finals d’etapa en els seus graus formatius.<\/p>\n<\/blockquote>\n\n