{"id":57509,"date":"2021-02-23T12:40:24","date_gmt":"2021-02-23T11:40:24","guid":{"rendered":"http:\/\/www.salesianos.edu\/catalan\/que-es-una-peer-review-el-proyecto-db-wave-continua-su-trabajo-de-evaluacion-continua\/"},"modified":"2021-02-24T14:48:01","modified_gmt":"2021-02-24T13:48:01","slug":"que-es-una-peer-review-el-projecte-db-wave-continua-el-seu-treball-davaluacio-continua","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.salesians.cat\/que-es-una-peer-review-el-projecte-db-wave-continua-el-seu-treball-davaluacio-continua\/","title":{"rendered":"Qu\u00e8 \u00e9s una ‘peer review’? El projecte DB Wave continua el seu treball d’avaluaci\u00f3 cont\u00ednua"},"content":{"rendered":"
[et_pb_section fb_built=\u00bb1″ admin_label=\u00bbsection\u00bb _builder_version=\u00bb3.22″][et_pb_row admin_label=\u00bbrow\u00bb _builder_version=\u00bb3.25″ background_size=\u00bbinitial\u00bb background_position=\u00bbtop_left\u00bb background_repeat=\u00bbrepeat\u00bb][et_pb_column type=\u00bb4_4″ _builder_version=\u00bb3.25″ custom_padding=\u00bb|||\u00bb custom_padding__hover=\u00bb|||\u00bb][et_pb_text _builder_version=\u00bb4.9.0″ hover_enabled=\u00bb0″ sticky_enabled=\u00bb0″]<\/p>\n
El projecte DB Wave, iniciativa que reuneix 7 xarxes nacionals salesianes de Formaci\u00f3 Professional ubicades a Espanya, It\u00e0lia, B\u00e8lgica, Alemanya, Hongria i Fran\u00e7a, i integrades per m\u00e9s de 250 centres de 12 estats membres i amb 150 anys d’experi\u00e8ncia en la prestaci\u00f3 d’educaci\u00f3 i oportunitats d’ocupaci\u00f3 destinades majorit\u00e0riament als joves m\u00e9s desfavorits, continua amb el calendari de treball establert i mant\u00e9 la seva fase de cont\u00ednua revisi\u00f3. Entre les \u00faltimes activitats cal destacar la ‘Peer review’ (Revisi\u00f3 per parells) realitzada els passats 17 i 18 de febrer entre la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora (SMX) i la Federazione CNOS-FAP (It\u00e0lia), a c\u00e0rrec dels experts Ivan Toscano i Mari Kontturi que van ser els responsables de realitzar l’avaluaci\u00f3.<\/p>\n
La din\u00e0mica de treball durant les sessions va consistir en la presentaci\u00f3 i el desenvolupament d’entrevistes amb diferents representants d’Escoles, coordinadors de projectes internacionals i equips de treball. Per part d’Escoles van estar presents Miguel Canino, com a coordinador inspectorial, al costat dels integrants de l’equip Carles Rubio, Daniel Serra, Marta Iglesias i Marta Pahisa. Per part del centre educatiu de Salesians Trinidad van estar presents Francisco Ruiz Mill\u00e1n, Paco Garc\u00eda i Ezequiel Garc\u00eda. Tamb\u00e9 hi va haver ocasi\u00f3 de mantenir diverses entrevistes amb estudiants del centre sevill\u00e0 de les etapes de Formaci\u00f3 Professional en Automoci\u00f3 o Manteniment que participaran, o ja ho han fet, en algun projecte europeu.<\/p>\n
Les principals fortaleses dialogades van girar sobre l’exist\u00e8ncia d’una visi\u00f3 clara i uns objectius a curt termini per a la internacionalitzaci\u00f3, tant a nivell de xarxa com escolar. D’altra banda, s’han definit rols i procediments clars per donar suport als centres educatius en la internacionalitzaci\u00f3 i les escoles s\u00f3n conscients el paper. La internacionalitzaci\u00f3 en una part important de les activitats tant en l’oferta formativa escolar com en les activitats en xarxa i la majoria tenen o planegen sol\u00b7licitar l’acreditaci\u00f3 Erasmus. L’objectiu d’aquesta revisi\u00f3 per parells no \u00e9s altre que el de millorar el rendiment i la planificaci\u00f3 relativa a la internacionalitzaci\u00f3 de les institucions participants en el projecte. Aquesta revisi\u00f3 s’uneix a la realitzada entre Espanya-Fran\u00e7a durant els dies 13 i 14 de gener on la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora (SMX) va avaluar el treball franc\u00e8s en relaci\u00f3 a les activitats d’internacionalitzaci\u00f3 que duen a terme des de l’organitzaci\u00f3.<\/p>\n
Despr\u00e9s de la pertinent presentaci\u00f3 dels membres integrants de la peer review i de les entrevistes realitzades pels experts als participants, la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora ha rebut un feedback positiu que els ajudar\u00e0 a continuar construint una xarxa de treball entre els seus centres, enfocada al\u00a0 desenvolupament internacional.<\/p>\n
Algunes dades del projecte<\/strong><\/p>\n Aquest projecte \u00e9s compartit per la Inspectoria Salesiana Maria Auxiliadora; Fundaci\u00f3 Tech Don Bosco. (Espanya); Federazione CNOS-FAP. It\u00e0lia; Szal\u00e9zi Int\u00e9zm\u00e9ny Fenntart\u00f3. Hongria; Association Maisons Don Bosco. Fran\u00e7a; Don Bosco Onderwijscentrum. B\u00e8lgica; Deutsche Provinz der Salesianer Don Bosco. Alemanya i Don Bosco International. (B\u00e8lgica) que segueixen compromesos per donar una resposta educativa per a l’augment de l’ocupabilitat i la inclusi\u00f3 social dels joves a trav\u00e9s de la Formaci\u00f3 Professional. DB Wave tindr\u00e0 un impacte a llarg termini en uns 60.000 alumnes i 7.000 professors de FP de la Uni\u00f3 Europea gr\u00e0cies a el foment de la qualitat i la inclusi\u00f3.<\/p>\n La Formaci\u00f3 Professional \u00e9s el vaixell ins\u00edgnia de l’ensenyament salesi\u00e0. Els centres salesians mantenen acords amb diferents empreses amb les quals millorar la formaci\u00f3 oferta als alumnes per aprendre un ofici.<\/p>\n En els \u00faltims anys, s’ha incorporat als programes d’estudis l’FP Dual, una modalitat que permet als alumnes formar-se professionalment en empreses que col\u00b7laboren amb els centres salesians. D’altra banda, des de Salesians s’ha refor\u00e7at la FP B\u00e0sica amb l’objectiu d’oferir una nova oportunitat a alumnat que ha tingut dificultats per finalitzar els estudis obligatoris.<\/p>\n En l’actualitat, m\u00e9s de 18.600 joves aprenen un ofici en 61 centres salesians de FP a Espanya, en els quals treballen al voltant de 1.500 docents.<\/p>\n [\/et_pb_text][et_pb_button url_new_window=\u00bbon\u00bb button_text=\u00bbPrem aqu\u00ed\u00bb button_alignment=\u00bbleft\u00bb _builder_version=\u00bb4.9.0″ custom_button=\u00bbon\u00bb button_text_size=\u00bb15px\u00bb button_text_color=\u00bb#ffffff\u00bb button_bg_color=\u00bb#dc001b\u00bb button_border_radius=\u00bb26px\u00bb hover_enabled=\u00bb0″ sticky_enabled=\u00bb0″][\/et_pb_button][et_pb_gallery gallery_ids=\u00bb56529,56528,56527,56526″ show_title_and_caption=\u00bboff\u00bb show_pagination=\u00bboff\u00bb zoom_icon_color=\u00bb#dc001b\u00bb hover_overlay_color=\u00bbrgba(255,255,255,0.55)\u00bb hover_icon=\u00bb%%51%%\u00bb _builder_version=\u00bb4.9.0″ _module_preset=\u00bbdefault\u00bb hover_enabled=\u00bb0″ border_radii=\u00bbon|14px|14px|14px|14px\u00bb border_width_all=\u00bb3px\u00bb border_color_all=\u00bb#dc001b\u00bb sticky_enabled=\u00bb0″][\/et_pb_gallery][\/et_pb_column][\/et_pb_row][\/et_pb_section]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Aquesta iniciativa tindr\u00e0 un impacte a llarg termini en uns 60.000 alumnes i 7.000 professors de Formaci\u00f3 Professional de la Uni\u00f3 Europea gr\u00e0cies al foment de la qualitat i la inclusi\u00f3.<\/p>\n","protected":false},"author":12,"featured_media":57510,"comment_status":"open","ping_status":"closed","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"on","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","footnotes":""},"categories":[252,254,225,15],"tags":[],"yoast_head":"\n