{"id":31362,"date":"2016-01-13T00:00:00","date_gmt":"2016-01-13T00:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/salesianos.edu\/?p=31362"},"modified":"2016-01-13T00:00:00","modified_gmt":"2016-01-13T00:00:00","slug":"31362-2","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/www.salesians.cat\/31362-2\/","title":{"rendered":""},"content":{"rendered":"

Durant una setmana els alumnes de 4º d’ESO del col·legi han treballat la Resolució de problemes algebraics mitjançant una metodologia especial: treball cooperatiu amb el joc de “L’Assassí Algebrista”. Mitjançant aquesta pràctica els estudiants es converteixen en protagonistes d’una història policíaca mentre aprenen matemàtiques. <\/span><\/span><\/p>\n

Aquest projecte d’innovació educativa, desenvolupat pel Samuel Cortés (professor de Matemàtiques del Col·legi Salesians Sant Joan Bosco de València va obtenir el primer premi de l’IV Certamen de recerca pedagògica i experiències didàctiques, del C.D.L de València i Castelló, 2015.<\/span><\/span><\/p>\n

L’Assassí Algebrista és una dinàmica que utilitza una metodologia i uns materials atractius per a l’alumne, creada per treballar competències bàsiques a l’àrea de Matemàtiques. Consisteix en un joc en el qual els alumnes, per grups i en què cada alumne té un rol en cada sessió (coordinador-secretari-criptógraf), han de resoldre problemes, desxifrar missatges codificats i anar avançant per una història policiaca fins a atrapar a l’assassí.<\/span><\/span><\/p>\n

L’avantatge d’aplicar en aquest cas l’aprenentatge cooperatiu és que:<\/span><\/span><\/p>\n